Section outline

  • ________________________ FICHE DE COURS – 2024-2025______________________

    Titre du cours : HOW DID I GET HERE ?

    Sous-titre du cours : Atelier de langue vivante

    ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Nom et prénom de l’enseignant·e : Bates Juliet

    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________


    Prérequis pour les étudiant·es :  NR.

    Contenu détaillé du cours : During the workshop the students will explore, through discussion and writing, the experiences, ideas and research that have fuelled their practice. They will also consider how their work relates to a historical and contemporary context in the visual arts.

    The workshop will culminate in a project (text, film, sound piece etc) which will bring together in a coherent form the work undertaken during the semester.

     

    Références bibliographiques et/ou webographiques : 

    Kenneth Goldsmith: theory, Jean Boite Editions (2015)  

    Tony Oursler: The Archives of Tony Oursler, JRP Ringier (2015)

    Julie Mehretu: A Universal History of Everything and Nothing, Mousse Publishing (2017)

    Batia Suter : Surface Series, Roma Publications ; Culturgest (2011)

                   : Parallel Encyclopedia, Roma Publications (2007)  

            

    https://www.artnews.com/art-news/news/momaabstractionfaceboo-2115/

    https://www.moma.org/momaorg/shared/pdfs/docs/archives/InventingAbstraction_GLowry_359_363.pdf

    ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Méthode d’enseignement : Cours, travail dirigé, interviews.

     

    Objectifs du cours :

    To help the students gain confidence in talking and writing about their work in English.

    To use archiving, researching and writing (in English) as a way of clarifying the students’ diverse ideas and interests, and to help them make connections between those ideas.  

    Connaissances et/ou compétences transmises grâce à ce cours : See above.

     

    Modalités et critères d’évaluation : Evaluation en continu.

    Dates ou période pressentie des rendus pour les étudiant·es : Novembre/ décembre 2024.